۱۳۸۸/۰۴/۲۱

کروبی: مسوولان امنيتی بايد پاسخگوی قانون‌شکنی‌ها باشند، ۱۳۸۸/۰۴/۲۱

روزنامه « اعتماد ملی» روز يکشنبه خبر داد که مهدی کروبی، دبير کل حزب اعتماد ملی و يکی از نامزدهای اصلاح طلب انتخابات رياست جمهوری، با تعداد ديگری از خانواده های بازداشت‌شدگان روزهای اخير ديدار کرده است.

بر اساس اين گزارش، آقای کروبی در ديدار با خانواده های سعيد حجاريان، محسن امين زاده، شهاب طباطبايی، کيوان صميمی و هنگامه شهيدی خواستار آزادی بازداشت شدگان روزهای اخير شده است.

اين فعالان سياسی و مدنی پس از برگزاری انتخابات رياست جمهوری ۲۲ خرداد بازداشت شده اند و از وضعيت اکثر آنان اطلاعی در دست نيست.


ديدار مهدی کروبی، دبير کل حزب اعتماد ملی و يکی از نامزدهای اصلاح طلب انتخابات رياست جمهوری، با خانواده سعيد حجاريان پس از شايعه جان باختن اين عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در زندان صورت گرفت.

به نوشته اعتماد ملی، اما وجيهه مرصوصی، همسر سعيد حجاريان، با تکذيب شايعات منتشر شده، از وضعيت مساعد او خبر داد.

با اين همه، خانم مرصوصی نسبت به روند رسيدگی به پرونده همسرش ابراز نگرانی کرد و با توجه به بيماری سعيد حجاريان، خواستار تسريع در روند رسيدگی به پرونده وی شد.

مهدی کروبی نيز با ابراز اميدواری نسبت به آزادی هر چه سريع تر آقای حجاريان، از مسوولان خواست تا بازداشت‌شدگان روزهای اخير که به خاطر اعتراض به روند برگزاری انتخابات در زندان به سر می‌برند را آزاد کنند.

اين نامزد اصلاح طلب انتخابات رياست جمهوری همچنين گفت: «در بازداشت‌های اخير نقض قانون‌های صريحی صورت گرفته است که مسوولان امنيتی بايد پاسخگوی اين قانون‌شکنی‌ها باشند، نه اينکه به ديگران اتهام بزنند.»

در شرايطی که اتهام صدها بازداشت شده روزهای اخير به طور رسمی از سوی قوه قضاييه اعلام نشده است، برخی گزارش ها حاکی از آن است آنان به اقدام عليه امنيت ملی متهم شده اند؛ اتهامی که در ساليان اخير عليه فعالان سياسی و مدنی وارد شده است.

به نوشته روزنامه اعتماد ملی، همسر محسن امين زاده، عضو موسس جبهه مشارکت و معاون اسبق وزير امور خارجه، در ديدار با مهدی کروبی گفت که به رغم انتشار اخباری درباره وضعيت نامساعد آقای امين زاده و انتقالش به بيمارستان، همچنان از وضعيت او بی‌اطلاع است.

آقای کروبی نيز با ابراز تاسف از چنين موضوعی با اشاره به حوادث پس از انتخابات گفت: «متاسفانه پس از انتخابات رياست‌جمهوری معترضان به روند برگزاری انتخابات را به صورت دسته‌جمعی بازداشت کردند و اين در حالی است که تاکنون هيچ‌کدام از آنان از حق قانونی انتخاب وکيل و مذاکره با او برخوردار نبوده و محل نگهداری اکثريت آنها و سلامت شان برای خانواده‌های آنها معلوم و محرز نيست.»

دبير کل حزب اعتماد ملی و نامزد اصلاح طلب انتخابات رياست جمهوری همچنين در ديدار با خانواده شهاب طباطبايی؛ رييس ستاد ۸۸، کيوان صميمی؛ مدير مسئول نشريه توقيف شده « نامه» و فعال سياسی، و هنگامه شهيدی؛ روزنامه نگار و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در استان تهران، ابراز اميدواری کرد که آيت الله هاشمی شاهرودی، رييس قوه قضاييه، پيش از پايان دوره مسئوليتش، بازداشت شدگان روزهای اخير را آزاد کند تا به گفته او، گامی موثر در جهت تفاهم و وحدت ملی برداشته شود.

در عين حال، مهدی کروبی با انتقاد از ايجاد محدوديت در فضای اطلاع رسانی در ايران گفت:« امنيت را کسانی برهم می‌زنند که آزادی بيان و قلم را محدود می‌کنند و مانع از اجرای قانون اساسی می‌شوند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر