۱۳۸۸/۰۵/۰۱

اورژانسها در تهران تحت امر یک نهاد امنیتی

ندا نيوز : کلیه گشتهای اورژانسی داخل شهر تهران که مربوط به درگیریهای داخل شهر می شوند از دست اورژانس تهران خارج و بر عهده یک نهاد نظامی و امنیتی گزارده شده اند.

به گفته برخی از پزشکان مورد وثوق از روز ۱۸ تیر، با توجه به اینکه احتمال درگیری و انتقال زخمیها به بیمارستانها میرفت، بیمارستانهای حوالی میدان انقلاب و نقاط مرکزی شهر هر کدام تعدادی از تختهای اورژانس را برای چنین شرایطی خالی کرده بودند.

این پزشکان افزودهاند که با وجودی که انتظار میرفت تعداد زیادی زخمی به بیمارستان منتقل شوند، هیچ مجروحی از طریق اورژانس به این بیمارستانها منتقل نشد و معدود افرادی هم که مراجعه کرده بودند با پای خود در بیمارستان حاضر شده بودند.

ظاهرا این نهاد امنیتی و نظامی از در اختیار قرار گذاردن مجروحین حوادث به بیمارستانهای غیر تحت امر خود خودداری می کند.

پزشکان یادشده توصیه کردند که در صورت بوجود آمدن درگیریهای احتمالی در سطح شهر و نیاز به اورژانس و حضور در بیمارستان، در حدامکان از اورژانسهای موجود در سطح شهر استفاده نشود.

استفاده از اتوبوس هاي دانشگاه تهران در حمل و نقل لباس شخصي ها

دانشجويان دانشگاه تهران گزارش مي دهند که اخيراً ديده شده که آفاي فرهاد رهبر، رئيس دانشگاه تهران، اتوبوس هاي اين دانشگاه را که براي رفت و آمد دانشجويان از خوابگاه ها به دانشگاه و بالعکس استفاده مي شود، در اختيار نيروهاي سرکوبگر، براي حمل و نقل اوباشان لباس شخصي قرار داده است. اين اتوبوس ها داراي آرم ويژه دانشگاه بوده و از اين طريق از طرف دانشجويان هنگام استفاده لباس شخصي ها شناسايي شده اند. اين دليل ديگرط از همکاري تنگاتنگ فرهاد رهبر با کودتاچياني است که در روز 25 تيرماه با حمله وحشيانه به کوي دانشگاه به قتل و عام دانشجويان پرداختند. پس از اين واقعه مرگبار، فرهاد رهبر در ميان تجمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه تهران مدعي شده بود که در اين حمله هيچ دخالت و يا آگاهي قبلي نداشته است. درصورتيکه مدارک و شواهد به دست آمده، از جمله خبر کنوني، بيانگر همکاري نزديک وي با دولت کودتا مي باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر