۱۳۸۸/۰۵/۲۸

تهدید احزاب حامی موسویبرای جلوگیری از تشکیل جبهه سبز

حميدرضا فولاد‌گر عضو كميسيون ماده 10 احزاب می‌گوید: اين كمسيون به احزابی كه قصد دارند در زير‌مجموعه جبهه سياسی موسوی فعالیت کنند، تذكر و اخطار كتبی داده و در نهايت مجوز آنها را توقيف خواهد كرد.

وی این سخنان را درپی جلسه امروز کمیسیون ماده 10 احزاب برای بررسی روند کار برخی احزاب و تشکل‌ها بیان کرده است.

محمود عباس‌زاده مشکینی، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب نیز اعلام کرد که مجموعه عملکردها، بیانه‌ها و مواضع سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت ایران اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و براساس قانون فعالیت احزاب به این تشکل‌ها اخطار داده شده است.

حزب مشارکت روز گذشته در بیانیه‌ای ز مهدی کروبی به‌خاطر نامه مربوط به شایعه تجاوز جنسی در بازداشتگاه‌ها، حمایت کرد.

حمیدرضا فولادگر که نمایندگی مردم اصفهان در مجلس را نیز برعهده دارد می‌گوید: موسوی درصورتی می‌تواند برای تشکیل جبهه سیاسی درخواست صدور مجوز کند که «اظهارات گذشته خود را در مورد عدم مشروعيت دولت دهم پس بگيرد و به مشروعيت دولت منتخب مردم اذعان كند.»

وی همچنین در راستای تشکیل‌نشدن جبهه سیاسی موسوی، ادعا کرده است که کمیسیون ماده 10 احزاب براساس قانون می‌تواند، در صورتی که احزاب و تشکل‌هایی بخواهند عضو جبهه سیاسی شوند که دولت را نامشروع می‌داند، در چند مرحله اخطار، تذكركتبی و حتی توقيف و لغو مجوز حزب را ارائه کند.

این عضو کمیسیون ماده 10 احزاب «لازمه فعاليت سياسی موسوی را تميكن به قانون» عنوان کرده و گفته است «اگر موسوی اظهارات غيرقانونی خود مبنی بر عدم مشروعيت دولت دهم كه منتخب ملت ايران است را تكرار كرده و به رای مردم تمكين نكند، با مخالفت قانون برای فعاليت روبه‌رو خواهد شد.»

گفتنی است چندی پیش و با آغاز طرح تشکیل جبهه سیاسی موسوی، مطالب فراوانی در مورد ابطال مجوز تشکل‌های سیاسی اصلاح‌طلب از جمله مجمع روحانیون مبارز، جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی مطرح شده بود.

اکنون و با آغاز فعالیت تشکیلاتی که موسوی نام آن را «راه سبز امید» اعلام کرده، بار دیگر فشارها بر احزاب اصلاح‌طلب حامی موسوی گسترش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر