۱۳۸۸/۰۵/۱۸

جنگ افزارهاي شيميايي عليه شهروندان


یک پزشك اظهار كرده است كه نيروهاي امنيتي و گاردهاي سركوب و كشتار حكومت در روزهاي اخير از نوعي ماده شيميايي جنگي براي مقابله با تظاهرات هاي خياباني استفاده مي كنند كه پيش از اين فقط در جنگ ها به كار گرفته شده است. او نوشته است

:

« دیروزبه اورژانس مصدومانی را آوردند که می گفتند در اثر گازاشک آور اینگونه شده اند. اما علایم بالینی آنها باعلایم جنرال مصدومین گاز اشک آورمتفاوت بود. مصدومین روزهای گذشته (۱۲ مرداد) از سوختگی شدید رنج می بردند اما مصدومین دیروز تحریکات جلدی زیادی نداشتند و بعد از انجام آزمایش در خون آنها مقادیری فنیل انالین؛ نیتریت و گوگرد دیده شد و سطح اوره خون را چشمگیر نشان می داد. فکر می کنم پلیس ضدشورش از مواد جدیدی استفاده می کند. امروز با یکی از دوستانم که دستی در طب نظامی دارد گفتگو کردم با گفتن علایم(درد قفسه ی سینه، سردرد شدید، سرگیجه، دو بینی و تاری دید، خستگی جدید، غش کردن و یک مورد هم تشنج) به این نتیجه رسیدیم که حدسم درست بوده و این اثر فقط یک نوع گاز جنگی است که فقط در جنگ و آن هم در هوای بالای ۲۷ درجه کاربرد دارد».


استفاده از یک نوع جنگ افزار شيميايي عليه شهروندان احتمالا در تاريخ بي سابقه است و افتخار آن نصيب حكومت الهي جمهوري اسلامي شده است. البته دولت عراق نيز عليه شهروندان كرد چنين جنايتي را در ابعاد وحشتناك و غيرقابل تصور انجام داد كه به يک قتل عام بزرگ منجر شد. فاشيسم بعثي اما نژادپرست نيز بود و چنين اقدامي را به صورت سازمان يافته عليه قوم كرد انجام داد. فاشيسم هيتلري نيز از مواد شيميايي عليه شهروندان يهودي و مليت هاي شرق اروپا استفاده كرد. دولت هاي سرمايه داري غرب نيز اينگونه جنگ افزارهاي شيميايي را به دولت هاي جهان سوم به كرات فروخته اند تا در جنگ هاي منطقه اي عليه همسايگان خود استفاده كند. (براي مثال جنگ افزارهاي شيميايي به كار رفته توسط دولت عراق عليه ايرانيان و شهروندان مناطق كردنشين عراق از آلمان خريداري شده بود). اما فاشيسم جمهوري اسلامي از جنگ افزاري شيميايي براي مقابله با تجمعات و تظاهرات هاي شهروندان تهراني استفاده مي كند.


اما چرا؟ پاسخ چندان دشوار نيست. مسأله بر سر آن است كه در ايدئولوژي فاشيستي حاكم بر جمهوري اسلامي انسان مادون هرچيزي است و در ماوراء و مافوق، موهومات استعلايي قرار دارند. بنابراين اگر براي مثال در ايدئولوژي ناسيوناليستي نظامي همچون آلمان هيتلري، يهوديان، لهستاني ها، روس ها، اسلاوها و بسياري ديگر از ملل انسان شمرده نمي شدند و تنها نژاد غربي به عنوان انسان تلقي مي شد، اما در ايدئولوژي مذهبي حاكمان جمهوري اسلامي، همه انسانها با يکديگر برابرند، اما به عنوان جسمي پر از گناه و ناپاك ک‌ه تنها در صورت رام شدن در برابر نيروهاي مذهبي، به مقامي قابل اعتنا بدل مي شود. درنتيجه حتي شهروندان پايتخت نيز اگر از اجراي فرامين نماينده خدا بر زمين سرباز زنند، همچون هر دشمن ديگري مستحق نابودي اند. اگر با باتوم و گلوله نشد، با گازهاي شيميايي و اگر آن هم نشد احتمالا با بمباران هوايي.

  • منبع خبر: روزنامه خیابان چاپ 35 ـ شنبه 17 مرداد 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر