۱۳۸۸/۰۵/۱۸

فراخوان «موج سبز آزادی» برای افشای اسرار پنهان یک شکنجه‌گاه


گوانتاناموی کهریزک را رسوا کنیم

نزدیک به دو هفته از اعلام تعطیلی کشتارگاه کهریزک می‌گذرد؛ جایی که نه فقط در طول ۵۰ روز اخیر که در طی ۴ سال گذشته مقتل انسان‌های بی‌گناه و بی نام و نشان بسیاری بوده است و هم‌اکنون هم مشخص نیست که واقعا تعطیل شده باشد.

پس از سال‌ها خون‌ریزی و کشتار و شکنجه، این بار جنازه‌های جوانان مظلوم و بی‌گناهی که تنها جرمشان، شعار پس گرفتن رای سبزشان بود، از این مکان بیرون آمد. آخرین سکانس مخوف که از این جنایت سریالی هولناک علیه بشریت پرده برداشت، قتل شهید محسن روح‌الامینی، پسر یکی از سرداران سابق سپاه بود که در این مکان به دست عده‌ای آدمکش که هنوز هویت‌شان فاش نشده، صورت گرفت. شاید اگر این اتفاق نمی‌افتاد، شکنجه و کشتارها همچنان تا مدت‌ها ادامه می‌یافت و ندای بازماندگان مظلوم هم به هیچ کجا نمی‌رسید.

خون پاک شهید روح‌الامینی، سند و دلیلی شد برای توبیخ عوامل این جنایات که مدت‌ها بود از سوی مقامات ارشد انکار می‌شد و به ناگاه به عنوان بازداشتگاهی غیراستاندارد (!) قرار بر تعطیلی آن شد! اما گویا حتی بعد از صدور دستور رهبر هم، این قاتلان کودتاچی هنوز قصد جان مردم بی‌گناه را دارند و با سرپیچی از فرمان ولی ‌امرشان، درست مانند آنچه در مورد انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی رخ داد، این بار هم به جای تعطیل کردن این کشتارگاه حرف از اصلاح و استاندارد کردنش می‌زنند!

این جریان مرموز که از برخی مقامات ارشد نیروی انتظامی هم خط می‌گیرد، گویی هنوز قصد ندارد به این جنایت بشری پایان دهد و سردمداران آن گمان کرده‌اند که می‌توانند با محاکمه نمایشی دو سرباز و گروهبان و نام‌گذاری آن به تادیب و برخورد و تنبیه، سر ملتی را کلاه بگذارند و به این فجایع در کهریزک و یا بازداشتگاه‌های غیراستاندارد (!) دیگر که هنوز مشخصاتشان کشف نشده، ادامه دهند.

امروز سردار فرماندهی معظم! ناجا البته تقصیر را به گردن یک ویروس انداخته‌اند تا از تشکیلات تحت مسئولیت خود سلب مسئولیت کنند. اما آش آنقدر شور شده که حتی نمایندگان اصولگرا هم از لزوم اعلام اسم و رسم شکنجه‌گران و مسئولیت اصلی احمدی مقدم در این ماجرا سخن می‌گویند یا یکی از سایت‌های حامی کودتا (جهان نیوز) فاش می‌کند که در کهریزک، اراذل و اوباش (بخوانید دستگیرشدگان و شکنجه شدگان سالهای قبل) را به جان دستگیرشدگان انداخته‌اند و دست‌کم سه تن در همین بازداشتگاه کشته شده‌اند؛ سه نفری که احمدی مقدم هم به آنها اشاره می‌کند، اما با این جملات: فقط سه تن از افراد بازداشتی به علت ایجاد بی‌نظمی مورد تنبیه بدنی قرار گرفتند! گویی در قاموس سردار، تنها شکنجه‌های منجر به مرگ، «تنبیه بدنی» محسوب می‌شود.

کیست که نداند این خبرسازی‌ها و نامه‌نگاری‌ها و به اصطلاح تادیب‌ها چیزی بیش از یک بازی و نمایش کثیف نیست و پشت پرده این مسائل بازی‌گردانانی مشغول دسسیسه‌چینی دیگری برای تداوم شکنجه‌ها و کشتارها در آن مکان مخوف‌اند؟

هویت جنایتکاران حقیقی و عاملان مستقیم این کشتارها، تا زمانی که شاهدان عینی آن وقایع لب به سخن نگشایند، فاش نخواهد شد. پس آنچه را خود یا اطرافیانتان در کهریزک دیده‌ یا تجربه کرده‌اید، برایمان بنویسید! خواندن و شنیدن این تجربیات از شاهدان عینی یا نزدیکان آنان به ما کمک می‌کند تا اطلاعات دقیقی از چند و چون این جنایات را به گوش همه برسانیم و راه فرار و «ماست‌مالی» کردن این اتفاقات ناگوار را بر عوامل اصلی آن ببندیم.

عده‌ای دست‌اندرکار توجیه‌گر این فجایع، با اراذل و اوباش خواندن معترضان وقایع اخیر، مدعی شده‌اند که بعد از تظاهرات ۱۸ تیر بود که به علت پر شدن فضای اوین، اقدام به انتقال افراد خاطی به کشتارگاه کهریزک کرده‌اند! این ادعا در حالی مطرح شده است که وضعیت نابسامان و به واقع افتضاح بازداشتگاه کهریزک توسط بازداشت‌شدگانی که پیش از ۱۸ تیر در این محل نگهداری می‌شدند و اکنون آزاد شده‌اند، تا به حال بارها بیان شده است و باز هم در این باره نیز باید گفت و نوشت تا دروغ استفاده موقت از کهریزک، جا نیفتد.

لذا از همه کسانی که قبل و بعد از وقایع ۱۸ تیر براساس تجربه شخصی خود و یا نقل از دوستان و آشنایانشان، اخباری از چند و چون وضعیت بازداشتگاه کهریزک و نیز هویت شکنجه‌دهندگان دارند، درخواست می‌کنیم که دانسته‌های خود در این زمینه را برای «موج سبز آزادی» بفرستند. این خاطرات و نوشته‌ها سندی خواهند بود بر جنایت آنانی که این روزها صورت زشت خود را پشت نقاب پنهان کرده‌اند تا از خشم ملت در امان بمانند.

نوشته‌ها و نوشتن‌های شما کمک خواهد کرد تا صدای اعتراضمان نسبت به فراموشی یا پشت گوش انداختن فجایع مربوط به کهریزک با محاکمه نمایشی دو نگهبان و گروهبان که نقش اصلی را در این شکنجه‌ها و کشتارها ایفا نکرده‌اند، از طریق افکار عمومی به گوش همه مقامات کشور و علمای قم برسانیم و بر خواسته مدنی خود مبنی بر کشف هویت جانیان اصلی کهریزک پا‌فشاری کنیم. آنان که دستشان به خون جوانان این سرزمین آلوده شده است، باید تاوان سنگینی پس بدهند. پس در یافتن و مجازات آنان یار‌ی‌گرمان باشید! ‌


مطالبتان را به این ایمیل بفرستید:
farakhan@mowjcamp.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر